+38 (097) 840 02 14
+38 (066) 234 68 99
м. Тернопіль, вул. Микулинецька 99А

Що таке OBD корекція ГБО?

Насправді, багато хто задається питанням, що таке OBD корекція і для чого це потрібно, і чому система з OBD корекцією набагато дорожча?

Exclusive Stella_EOBDНасправді грамотна установка і настройка ГБО на автомобіль зводиться до того, щоб «обманути» бензиновий контролер двигуна, і не дати йому зрозуміти, що автомобіль їде на газі, під який двигун не проектувався.

За своїми фізичними властивостями бензин і газ відрізняються, і якщо на простих автомобілях достатньо було поставити редуктор з дозатором потужності і змішувач і всі налаштування проводилися «на око» за допомогою викрутки, то в сучасних автомобілях, особливо після 2007 року випуску, подібні установки і маніпуляції не призводять до добра.

Для 80% установників ГБО, налаштування газового обладнання полягає в включенні автокалібрування, яка в примітивних системах працює тільки на холостому ходу, в більш просунутих холостий хід і 3000 оборотів в самій «розумній» BRC Plus&Drive система 3 рази працює від холостих до максимальних, і так залишають систему віруючи, що все налаштовано правильно. Насправді це не зовсім так.

Нові алгоритми роботи двигуна, особливо з появою екологічних стандартів ЄВРО 4, а з недавнього часу ЄВРО 5 і ЄВРО 6, змусила виробників газового обладнання, щось придумувати, для того, щоб газова установка максимально точно дозувала кількість газу на всіх режимах, особливо в режимі реального часу.

Найголовніше, щоб двигун працював абсолютно коректно у всьому діапазоні, і не запалював лампочку «CHECK ENGINE», особливо по бідній суміші.

Адже бідна суміш і на бензині і на газі, веде до підвищення температури згоряння і відповідно до витрат у моториста.

Якщо міркувати «на хлопський розум», то бензиновий контролер і газовий блок управління працюють за принципом ведучий – ведений. Тобто «бензомозг» дає сигнал відкритися бензиновим форсункам, «газомозг» цей сигнал перехоплює, вносить свої зміни під час впорскування, ґрунтуючись на своїх даних (температура редуктора, тиск газу, температура газу і т.д.) і дає сигнал газовим форсункам відкритися. По датчику кисню «бензомозг» бачить стан суміші у впускному колекторі і робить свої корективи, які знову ж перехоплює газовий, і так далі.

Ось тут на перший план, всупереч думці багатьох установників виходить проблема газових контролерів.

В Україні 70% установок припадає на примітивні системи в основному польського виробництва, просто тому, що вони дешеві. Хоча серед поляків є і пристойні комплекти, такі як STAG – 4 Q BOX, наприклад, або ж італійській комплекти A.E.B. Exclusive з OBD корекцію. Але ці комплекти є дорожчими в ціні та складніші в налаштуванні, тому з ними багато хто працювати не хоче.

Тепер найголовніше – бензиновий блок управління регулює параметри вприскування до 20%, якщо параметри паливних корекцій (довгострокові) виходять за 20%, запалюється лампочка «ЧЕК» і двигун переходить в аварійний режим. Хороші блоки управління ГБО мають можливість по OBD підрегулювати систему в межах 5-7 %, що робить роботу на газі більш точною.