• м.Тернопіль,
    вул. Текстильна 1
  • +38 (097) 840 02 14
    +38 (066) 234 68 99

Витрати газу! Найактуальніше питання для власників ГБО

витрати газу ГБОЛідером є звичайно метан, причому однозначно. Наприклад, якщо автомобіль споживає 10 літрів бензину, то витрата пропану буде 11-12 літрів або 8-8,5 куба метану. Витрата на (пропан-бутан) є найважливішим параметром. Адже головна мета переобладнання авто на ГБО – витрачати менше грошей на заправках. Зустрічаються не зовсім правдиві установники, які розповідають «байки» про витрату 1:1 при їзді на газі (пропан-бутан). Це не правда, витрата на (пропан – бутан ) буде вищою на 10-20% від бензинових при штатних показниках потужності і паливної корекції. Якщо Вам хтось з установників або власників скаже, що автомобіль споживає газу стільки ж скільки бензину тут 2 варіанти:

  1. Некомпетентність;
  2. Прагнення заробити на довірливих клієнтах.

Насправді витрата газу стільки ж, скільки бензину (а іноді й менше) буває тільки в наступних випадках:

  1. Несправні бензинові форсунки і автомобіль просто працює на збагаченій суміші, як наслідок, при установці ГБО, особливо високого класу витрата газу є меншою ніж фактична витрата бензини.
  2. Автомобіль має фазоване впорскування (Daewoo Lanos, Mitsubishi Pajero, (старі) Daewoo Nexia, та інші…) тому при установці ГБО високого класу особливо, якщо встановити варіатор випередження запалювання часто вдається досягнути подібних результатів. Навіть найкраще ГБО і навіть при установці варіатора витрата газу завжди буде на кілька процентів вищою за витрати на бензині. (Хоча інколи клієнти запевняють, що в них авто споживає менше газу ніж бензини. Важко сказати, чи то помилка в розрахунку самого клієнта чи наші майсти справді чарівникиJ )
  3. Виключно психологічний фактор. ГБО встановлюють для економії палива! Екологічний аспект ніхто поки в нашій країні не враховує (ну майже ніхто). І багато хто починає їздити легше менше давлячи на педаль. Хоча у більшості автовласників все відбувається з точністю та навпаки. Адже газ є набагато дешевшим, от і починають ганяти! А потім приїжджають зі скаргами – багато «жере»! Дивимося по комп’ютерній діагностиці і бачимо все в порядку! І тільки потім неохоче зізнаються, що змінився стиль їзди, правда через кілька місяців заспокоюються і витрата приходить в норму.

Звідки взялася цифра 10%?

На самому початку установок ГБО 4 покоління першими споживачами стали власники таксі, які завжди хотіли зменшити витрати на паливо, і так як в основному у них були Lanos і Nexia і тим більше якщо «придушити», то 10% процентів домогтися можливо. Погано їде – так їм не для гонок! Горить «чек» – треба скинути і дальше їздити! Але ці двигуни обладнані гідрокомпенсаторами, і «покласти» їх – то треба постаратися:))

Насправді всі пристойні виробники ГБО такі як: Prins, A.E.B., Autogassystemen, B.R.C. Gas Equipment, говорять про 20% перевитрат газу порівняно з бензином. Але це без варіатора випередження кута запалення. А так як він допомагає зняти 5-10%, то ми й говоримо про 10-15% перевитрати.

Найголовніше при перевірці розходу газу правильно рахувати!!! Перевіряється все досить просто, бажано на одній і тій же заправці, заповнити бак до відсічення (повний) проїхати 200-250 км. і знову залити бак до відсічення. Розділивши кілометри на літри бачимо реальний розхід. Міряти до пустого балона газу неправильно! Пам’ятайте, газового насоса у Вас немає (якщо звісно не встановлене ГБО V-VI покоління) і подача газу дуже залежить від температури на вулиці!

Ще один важливий момент! Справність двигуна!

Несправні свічки запалювання, високовольтні дроти, «втомлені» лямбда – зонди і каталізатори, неправильне регулювання клапанів, несправності датчиків дросельної заслінки і система рециркуляції газів картерів – ось далеко неповний список несправностей, які абсолютно не відносяться до роботи автомобіля з ГБО і тільки їх виправлення призводить розхід газу в норму.

На жаль це розуміють не всі і намагаються відрегулювати розхід комп’ютером. Пам’ятайте, електроніка не всесильна і перемогти механічні несправності не може.

При правильному налаштуванні ГБО 4 покоління розхід газу повинен бути в межах 10-20% від бензинового розходу. Це пояснюється різними фізичними властивостями бензину і газу. Не особливо заглиблюючись у подробиці це означає, що правильна робота двигуна без зниження його ресурсу, можлива тільки при такому перерозході. В протилежному ж випадку всю економію доведеться залишити в моториста. Бідна суміш підвищує температуру на випуску з 750 до 1400 градусів. Саме звідси йдуть історії про прогорівші клапана і перегріви двигунів.

Для високооборотистих двигунів, особливо без гідрокомпенсаторів ми налаштовуємо роботу ГБО наступним чином: 600 – 4000 об. хв. газ, 4000 – 4500 об. хв. газ і довприск бензини для охолодження впускних клапанів, 4500 – 6000 об. хв. бензин. При падінні оборотів налаштування падають автоматично в зворотньому порядку. Пам’ятайте – правильно підібране обладнання і грамотне налаштування ГБО ніколи не принесуть шкоду двигуну!

І ще… пам’ятайте про якість бензини! Інколи воно не витримує жодної критики і розхід звичайно розсте.